۱ دی ۱۳۸۸

سوال در برابر سوال

اما سوال در برابر سوال فوت است. خود فن چیز دیگری است که خیلی ها از آن خبر دارند، اما لزوما قادر به استفاده از آن نیستند. این فن خیلی ساده است: "هرگز نباید اقرار کرد" حتی اگر سر آدم زیر گیوتین برود، حتی اگر در حال تلو تلو خوردن و در حالی که بوی عرق دهان تا دو تا چهار راه آنورتر می رود، آدم را بگیرند، حتی اگر پلیس بادکنکی داشته باشد که وقتی آدم توی آن فوت می کند قرمز شود، حتی اگر آدم را کون برهنه همراه با زن نامحرم غافلگیر کنند. باید گذاشت چهار تا شاهد عادل مرد پیدا کنند که مو را هم از میان مرد و زن نامحرم رد کرده باشند. دیوار حاشا حتی می تواند بلند تر از دیوار چین باشد، اگر آدم نترسد.
ذره/ سهیلا بسکی
با تشکر ویژه از میگرن عزیز!

۳ نظر:

ناشناس گفت...

اوه ! بله ! یه عده به طور کاملا خودکار اینجوری ان . اما آدمهایی که می خوان بهتر باشن اقرار رو سازوکار بهتر شدن می دونند . یعنی به طور دورنی به اقرار محتاجند. چیزی که نگران کننده س اینه که آدمایی که اهل اقرار هستند به آدمهای یک دنده و جامد حسرت بخورند و فکر کنن : مام باید عین اونا شیم. دلیل این تمایل اینه که اونا هنوز نمی دونن میل اونها به بهتر شدن چقدر با ارزشه و چقدر زیبا تره . دلیل اصلی تر اینه که اونها هنوز آنطور که باید و شاید زیبایی رو عمیقا و وسیعا درک نکردن. شما عزیز مایی . نگرانی ام از این بابت بود که نبادا شما هم در حسن و زیبایی خود تردید کنید و دلتان به سوی جمود جبهه ی آدمهای جامد سر بخورد. قدر زیبایی های باطن خودتان را امید دارم که می دانید.البته این سخن و این چند خط در اهمیت خود اقرار بود و عقل است که بایستی معین کند کجااقرار زیبا و کجا زیبا نیست. شاید هر جایی هم زیبا نباشد اما برای بهتر شدن و زیبا شدن اقرار از لوازم آرایش است.

شقایق گفت...

این کتاب تو ایران اجازه نشر نداره! نشر فروغ آلمان چاپش کرده! به نظرم این تکه بسیار بسیار سیاسی است. علاوه بر ظاهر واژه ها اشاره ای است به گفتمان غالب سوالهایی که پرسیده می شود و جواب آقایان.
الزامن من هر چی تو بلاگم می ذارم که نشون دهنده ی این نیست که من هم اینطوریم. تفاوت قائل شید لطفن بین چیزی که خودم می نویسم و چیزی که کوت می کنم.

شقایق گفت...

دوست عزیز ناشناس من! لطفن میلتان را بگذارید یا به میلم بنویسید تا در تماس باشیم! دلم نمی خواست سوء تفاهمی برایتان پیش بیاید. کامنتتان را هم پابلیش نکردم مطابق میلتان.ای میل من را که دارید:
n.shaghayegh@gmail.ccom