۳ شهریور ۱۳۸۹

داد می زنم چون ضعیفم

من گاهی سخت بی رحم می شوم. سخت کینه جو و وحشی. به غایت تلخ و سخت گیر و غیر قابل تحمل. دیشب یکی از این شبها بود. تاختم تا آنجا که می توانستم، آنهم به روان آدمی که می دانستم چقدر مجروح و خسته است. می دانستم و باز چیزی توی وجودم فوران می کرد از تلخی، از زهر. گذاشتم او هم تا آنجا که می توانست تخریبم کند. هر دو چنگ و دندان نشان دادیم. او هم بهتر از هر کس دیگری از روان مجروح دخترکش خبر داشت. و همین آزارم می داد که چرا سخت می گیرد بر من.
واین طور که بی رحمی می کنم یعنی از همیشه ی دیگر آسیب پذیر تر و خسته تر و حساس ترم. از همیشه بی دفاع تر... و شاید این طور ژست قدرت و پرخاشگری گرفتن، نشان همه ی آدمهای ضعیف باشد.

۲ نظر:

panjaryman گفت...

الان آرومید؟ گوش میدین بهم؟ می خوام راهی بهتون نشون بدم، بجز راه صبر. دقت کنید:
¤¤¤
میشینی برای خودت مینویسی که توی اون جدل، صحبت چیا شد، یعنی تمام سوالها و مواردی که توی مشاجره مطرح شد، همش رو سعی کن یادت بیاد و بنویسی. بعدش روشون فکر کن و توجیه خودت و نظرت رو نسبت به هر مورد تو ذهنت حلاجی کن. (حواستون به منه؟) بعدش براساس شناختی که از طرفتون داری، موارد رو براساس اهمیت، شماره گذاری میکنی. حالا باید به ترتیب شماره و نوبتی، تمام موارد رو با ایشون مطرح کنی و درباره اش صحبت کنین، هم ایشون نظرشون رو بگن هم شما،سعی کن صحبت به حاشیه نره و فقط حول همون مورد بحث کنید، منطقی باش، یا قانع شو یا قانع شون کن یا حداقل مطمئن شو درکت کردن. نجنگ بلکه با آرامش گفتگو کن.
همین طوری، هر شب یک مورد رو مطرح کن. این پیشقدم شدن شما برای آگاهی دادن و شنیدن نظراتشون معجزه میکنه، بهم اعتماد کن.
هر شب فقط یک مورد و نه بیشتر. شاید یه مورد برای به نتیجه رسیدن چند شب به درازا بکشه، اشکالی نداره، براش وقت بزار.
لجبازی، جبهه گیری، قضاوت عجولانه، کنایه زدن، احساسی شدن... ممنوع. فقط منطق.
¤¤¤
این روش جواب میده، شک نکنید... اینجا صبر چاره ساز نیست. دنبال روش معذرت خواهی هم نباشید، یه راست برین سر اصل مطلب. حتمن انجام بدین... من منتظر خبرهای خوبم.

شقایق گفت...

روش منطقی ای به نظر میاد. ممنونم. :)