۳ دی ۱۳۸۸

زنان خیانت دیده ی خوش بخت

هیچ دقت کرده اید به کلیشه ی زنهای خیانت دیده ی فیلمهای هالیوودی؟ اول ماجرا زنی را می بینیم گرفتار دغدغه هایی که معلوم است مال او نیست، با موها و سر و وضعی شدیدن طبیعی- اغلب با موهایی فر- در لباس های گشاد تیره، وقف زندگی خانوادگی، این دست زنها اغلب رابطه ی جنسی درست درمانی هم ندارند.
دست بر قضا می فهمند همسرشان که اغلب آقای خوش تیپ جذابی هم هست با خانمی که او هم تصادفن بسیار س.ک.س.ی و خواستنی است سر و سری دارد.
پرده ی بعدی دوره ی آه و ناله و اشک و زاری زن خیانت دیده ی داستان است . رفته رفته می بینیم که برایش سوالاتی مطرح می شود. به کمک دوستانش که شدیدن همدلند جواب سوالها و به تبعش استقلالش را باز می یابد. اولین گام هم میک اور است: تغییر تیپ و چهره. ناگهان زنی را می بینیم خوش لباس، س.ک.س. ی که تمام آمال و آرزوهاش یادش آمده و سخت در نبرد است برای رسیدن بهشان. زنی که کلی عاشق وشیفته ی پیدا و پنهان دارد. دراین اثنا مرد جفا کار را می بینیم با حال نزار که گاه گداری سر کله اش پیدا می شود و طبیعتن پس زده می شود. زن تازه جذاب شده ی ما هم، خودش را پیدا می کند...
دست آخر مرد نامرد داستان نادم بر می گردد با تقاضای عاجزانه ی کشف همسر نوظهور! زن داستان هم بزرگوارانه می بخشدش و هپی اندینگ...
اینکه سر زن دوم چه می آید به ما ربطی ندارد. اینکه آقای جذاب چه طور تبش فرو می نشیند مطلقن به ما ربطی ندارد. اینکه زن پریشان اول داستان چطور به یکباره به یک زنِ جذابِ هاتِ موفق بدل می شود، باز هم به ما ربطی ندارد. فقط ما باید درس بگیریم که خیانت خیلی هم خوب است: باعث می شود آدم به خودش بیاید، به خودش برسد، موهایش را صاف کند، خوش بخت شود کلن! پس ناراحت نشوید عزیزان خیانت دیده! همه چیز به خوبی و خوشی تمام می شود! اساسن خیانت به نفع شماست! اصلن مردها خیانت می کنند به خاطر خودتان! بهتان خیانت شد، همان لحظه به آینده ی روشنی که پیش رویتان است فکر کنید ؛ نه اصلن اسبابش را خودتان فراهم کنید.

پ.ن.: متهمم نکنید که نخیر! همه ی فیلمهای هالیوودی هم اینطورها نیستند که فیلم ال و بل و ... اینطوری تمام نمی شوند. قبول دارم! تصادفن چند وقت است که چند تا فیلم خیانتی به پستم خورده و مو به مو شاهد همین کلیشه بوده ام. پس تعمیمی در کار نیست.

۴ نظر:

ترسا گفت...

من هم وقتی این جور فیلما رو می بینم فکر می کنم کارگردان و نویسنده ناخودآگاه دارن میگن زنه حقش بود بهش خیانت بشه! از یک زن تو یک فیلم دو تا تصویر ارائه میشه. اولی زشت و خیانت پذیره و دومی زیبا و خواستنی.

ناشناس گفت...

از زاویه‌ی مردانه:
اینکه سر زن دوم چه می‌آید، می‌سپاریم به یک مرد خوش‌تیپ دیگر!
اینکه زن پریشان اول داستان چطور به یکباره به یک زنِ جذابِ هاتِ موفق بدل می شود، باز هم به ما ربطی ندارد.
اینکه شما به اشتباه فکر می‌کنی تب آقای جذاب فرونشسته هم به ما ربطی ندارد؛ مشکل خودت است!
تنها چیزی که اهمیت دارد این است که زن در دسترس‌تر ترگل ورگل‌تر شده و به پشتوانه‌ی سال‌های قبل، هزینه‌ی کمتری دارد!

هما گفت...

مي شه اسم يه نمونه از اين فيلما رو بگي، خيلي دلم مي خواد يه فيلم اين فرمي ببينم

شقایق گفت...

آره هما جون!
the women
Jane Austin's book club
دومی رو اول ببین!
:)